Na Zeleni telefon Ekološkog društva Pan – Karlovac u trećem tromjesečju 2011. godine zaprimili smo ukupno 19 poziva građana. U odnosu na drugo tromjesečje broj poziva je neznatno veći, dok u odnosu na isto razdoblje u 2010. godini broj poziva je veći za gotovo 100%. Ukupan broj poziva u prvih 9 mjeseci 2011. godine u odnosu na isto razdoblje 2010. godine povećan je za približno 70%, a iznosi 61.
Uspoređujući rezultate s 2009. godinom kada je na Zeleni telefon zaprimljen najveći broj poziva povećanje iznosi 7%. Od ukupnog broja zaprimljenih poziva, 4 poziva je iz Ličko – Senjske županije.
Analizirajući zaprimljene pozive utvrđeno je da se najveći broj poziva odnosi na kategoriju OTPAD (8 poziva ili 42,1%) čime je nastavljen trend prijašnjih godina kada su problemi s otpadom kod građana izazivali najviše pozornosti, premda se udio poziva u ostalim kategorijama također povećao. Ostali zaprimljeni pozivi su u kategorijama ZELENILO (5 poziva ili 26,3%), VODE (4 poziva ili 21%). Unutar kategorije ŽIVOTINJE zaprimljeno je 2 poziva što približno iznosi 10% ukupnog broja poziva u trećem tromjesečju.
Osim uobičajenih poziva vezanih uz neprimjereno odlaganje i zbrinjavanje otpada,povećava se broj upita o mogućnostima odvojenog odlaganja pojedinih vrsta otpada.
Smatramo da osim problema s divljim odlagalištima otpada najveći nedostatak u gospodarenju otpadom na razini grada i županije predstavlja nedostatak organiziranog sustava odvojenog sakupljanja otpada i postojanje manjih reciklažnih dvorišta lako dostupnih građanima. Uspostavljanje takvog sustava gospodarenjem otpadom prema postojećoj praksi pokazali su se ekonomski najisplativijim, a studije su pokazale da se lakšim pristupom do određenog zelenog “otoka” mnogostruko podiže stopa reciklaže otpada ali i smanjuje količina koja odlazi na odlagališta.
Upravo zbog toga nužno je što prije uspostaviti takav sustav gospodarenjem otpadom na razini grada i županije jer on predstavlja elementarni dio cjelovitog sustava gospodarenjem otpadom. Svaki razgovor o Centru za gospodarenjem otpadom(ma gdje bio) nema apsolutno nikakvog smisla bez uspostavljanja njegovih elementarnih dijelova. Također, nužno je kontinuirano provođenje edukacije građana kako bi sustav efikasno mogao zaživjeti. Trend iz prvog tromjesečja kada je udio anonimnih poziva bio po prvi puta manji od neanonimnih se nije nastavio. U ovom razdoblju nastavljen je trend prijašnjih godina kada je broj anonimnih poziva (12) uvijek bio veći od neanonimnih (7).
Bez obzira na pozitivne pomake još uvijek se kod građana osjeća strah pri prijavi određenih problema. Među građanima je također primjećeno znatno nepovjerenje u tijela javne vlasti što smatramo opravdanim, jer iz iskustva rada Zelenog telefona i u ovom tromjesečju tijela javne vlasti često ne odgovaraju na zaprimljene dopise(prijave) ili to čine nakon višestrukog požurivanja i upozoravanja na obvezu koju imaju prema Zakonu o pravu na pristup informacijama.
Broj poziva pripadnika muškog spola(9) gotovo je izjednačen s brojem poziva žena(10).
Udio riješenih slučajeva je približno 57%. Produljenju vremena za rješavanje pojedinih problema uvelike pridonosi sporost i tromost određenih nadležnih službi.
Komentiraj